Zakelijk & Politiek
6 Aug
Regio - Lokale ondernemers hebben baat bij een goede zichtbaarheidop het internet. Zij zien het bestedingsgedrag van consumenten veranderen, watbevestigd wordt door cijfers van onder meer het Centraal Bureau voor deStatistiek (CBS). Consumenten doen aankopen vaker online, waarbij het nietlanger voornamelijk om de jongere doelgroep gaat. Uitsluitend offlineadverteren maakt dat mogelijk een groot aantal potentiële klanten niet bereiktwordt door ondernemers. B2B marketing agency Happy Horizon biedtbedrijven verschillende mogelijkheden om de doelgroep online te bereiken. Lees meer >>
Een goed voorbeeld daarvan is zoekmachine optimalisatie, watvaak ook SEO genoemd wordt. Dit is gericht op het verbeteren van de organischevindbaarheid van een website in de zoekresultaten. Doorgaans geldt dat des tehoger een website in de zoekresultaten staat, des te groter het aantalbezoekers op de website is.
Combineer SEO met advertenties in de zoekmachine
Wie de hulp van een professioneel SEO bureau inschakelt doet dat voornamelijk voorde langere termijn. Het kost maanden tot soms zelfs meer dan een jaar om goedte scoren op belangrijke zoekwoorden. Vaak gaat het om generieke zoekwoordenmet een hoog volume en daarmee een hoge mate van concurrentie. Een alternatiefvoor de kortere termijn is SEA, een afkorting van Search Engine Advertising.Hiermee koop je advertentieruimte binnen de zoekmachine, zodat je ook op kortetermijn hoog scoort op de zoekwoorden die het meest gebruikt worden door de doelgroep.
Bouw aan een eigen merkidentiteit
Het toepassen van SEO en SEA helpt het aantal bezoekers opeen website en daarmee de potentiële omzet van een organisatie te vergroten. Eris echter meer om rekening mee te houden. Online marketing heeft vaak pas zin,wanneer je een heldere merkidentiteit hebt opgebouwd. Dat maakt het voor eenconsument makkelijker om bijvoorbeeld een fysieke vestiging te koppelen aanonline uitingen. Het vergroot je betrouwbaarheid, waardoor een potentiële klantsneller producten of diensten afneemt. Wist je dat een consument een bedrijfgemiddeld zeven keer moet tegenkomen, voordat deze de organisatie voldoendevertrouwt voor het doen van een aankoop?
Wat zijn de unieke eigenschappen van een organisatie?Waar sta je voor en wie valt er binnen de doelgroep? Hoe wil je dat de markt jemerk of bedrijf ziet? Het zijn voorbeelden van vragen die je jezelf kuntstellen bij het creëren van een eigen identiteit. Op basis van die identiteitstel je een huisstijl samen, die je vervolgens in alle online én offlineuitingen van de organisatie gebruikt.